Close

Ηθικά διλλήματα για τις αποφάσεις ενός αυτόνομου αυτοκινήτου

Ηθικά διλήμματα προκύπτουν όταν σκεφτόμαστε ότι τα επόμενα χρόνια ίσως καθιερωθούν σε μεγάλη κλίματα τα αυτοκινούμενα οχήματα και τα οχήματα χωρίς οδηγό. Στην περίπτωση που πάει κάτι στραβά στον δρόμο, ποια απόφαση θα πάρει το όχημα;

Για παράδειγμα, το όχημα κινείται σε δρόμο και ξαφνικά πετάγεται στο δρόμο ένα παιδάκι που έχει ξεφύγει της προσοχής των γονιών του, το “έξυπνο” όχημα τι θα κάνει; Θα φρενάρει στην ευθεία με κίνδυνο να χτυπήσει το παιδάκι ή θα κάνει στραβοτιμονιά για να το αποφύγει και ίσως χτυπήσει κάπου αλλού με κίνδυνο να τραυματιστούν οι επιβάτες του;

Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του αυτόνουμου οχήματος θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στους πεζούς ή στους επιβάτες του;

Vovlo pedestrians alert

Στα συμβατικά αυτοκίνητα, όταν ο άνθρωπος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι αποφασίζει μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου για το πως θα αντιδράσει, αν θα φρενάρει με το τιμόνι ευθεία προς το παιδάκι ή αν θα στρίψει απότομα με κίνδυνο την δική του ζωή.

Στην περίπτωση των πλήρως αυτοκινούμενων – αυτόνομων οχημάτων η απόφαση θα πρέπει να έχει προγραμματιστεί-αποφασιστεί από πριν και να έχει καταχωρηθεί στον επεξεργαστή του συστήματος.

Αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο δίλημμα που καλείται να αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσοντας τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, όμως μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη λύση στον ορίζοντα.

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top