Self-Driving

Απίθανο να έρθουν τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα πριν το 2035, λένε οι ειδικοί

Η βιομηχανία αυτόνομων οχημάτων δεν θα αναπτύξει ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο μέχρι το 2035, σύμφωνα με πρόσφατη πρόβλεψη της ερευνητικής εταιρείας GlobalData.

«Αναμένουμε ότι τα χρονοδιαγράμματα για την ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων οχημάτων (Επίπεδο 5) θα αναβληθούν τα επόμενα χρόνια», έγραψε η ερευνητική εταιρεία σε μια έκθεση.

Η αυτονομία επιπέδου 5 σχετίζεται με αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα που δεν απαιτούν ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Δεν θα έχουν τιμόνι ή πεντάλ, δεν θα υπάρχει οδηγός, δεν θα απαιτείται κάποιος να είναι σε εγρήγορση.

«Οι εταιρείες που έχουν κάνει μεγάλα στοιχήματα στην τεχνολογία θα συνεχίσουν να κινούνται προς την εμπορευματοποίηση, αλλά θα μπορούσε να φτάσει το 2035 προτού αρχίσουμε να βλέπουμε ουσιαστική ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων οχημάτων», πρόσθεσε η εταιρεία.

Ωστόσο, η ερευνητική εταιρεία πιστεύει ότι τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3 θα αναπτυχθούν στα μέσα της δεκαετίας, με το επίπεδο 4 να τα αντικαθιστά γρήγορα.

Η βασική διαφορά μεταξύ της αυτονομίας επιπέδου 3 και 4 είναι ότι τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα επιπέδου 4 μπορούν να παρέμβουν σε περίπτωση βλάβης του συστήματος ή σε περίπτωση που τα πράγματα πάνε στραβά. Η αμερικανική εταιρεία λογισμικού Synopsys επισημαίνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα χρειάζεται ανθρώπινη αλληλεπίδραση.

Η ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων οχημάτων έχει επιβραδυνθεί λόγω της κατάστασης στην Ουκρανία, καθώς έχει επηρεάσει τη ζήτηση και το κόστος εισροών στον τομέα των ημιαγωγών.

«Η ζήτηση επικεντρώνεται σε GPU και προσαρμοσμένους επιταχυντές τεχνητής νοημοσύνης, τόσο για τα ίδια τα οχήματα όσο και για τα κέντρα δεδομένων του κατασκευαστή, όπου τα υποκείμενα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης εκπαιδεύονται με μεγάλο όγκο δεδομένων», σύμφωνα με την GlobalData.

Η Alyssa Altman, Επικεφαλής Μεταφοράς και Κινητικότητας στην εταιρεία συμβούλων ψηφιακού μετασχηματισμού Publicis Sapient, επεσήμανε το κόστος συντήρησης των αυτόνομων οχημάτων ως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τον κλάδο.

«Ενώ η τεχνολογία πίσω από αυτά γίνεται πιο προσιτή, το κόστος κατασκευής και συντήρησης της υποδομής που απαιτείται για την υποστήριξή τους εξακολουθεί να είναι υψηλό και πολύπλοκο», αναφέρει χαρακτηριστικά η Altman.

«Επιπλέον, απαιτείται σημαντική επένδυση στην έρευνα και την ανάπτυξη για να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου», προσθέτει.

Αντώνης Γιαγδζόγλου

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Πρόσφατα άρθρα

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.